dimecres, 19 de juny de 2013

L'esquelet ( 2 trencaclosques en 1)



Tal i com us vam comentar el David ha començat a interessar-se pel cos humà arrel d'haver agafat un atles d'anatomia i ens pregunta molt sovint què hi ha a dins.

Hem començat doncs amb diferents propostes que us explicarem ben aviat. Una d' elles i continuant amb la que vam iniciar , és sobre l'esquelet.

Vaig trobar en aquesta web una plantilla d'un esquelet " toddler", és a dir de l'edat del David. Són 8 folis en total per a fer un de la seva mida, aquí podeu trobar la plantilla. . Només cal imprimir-la i ja està, queda,doncs, com si fos un trencaclosques.

L'altre dia, abans d'anar a dormir , el vam muntar per primer cop . Avui he imprès un segon esquelet en un altre color , l'he tallat seguint els ossos , després l'he empegat en cartolina i l'he plastificat per a que quedés més fort. Ara sí és un trencaclosques 100%  !!


He posat la plantilla sencera a terra per a tenir la referència , l'he enganxat amb cel·lo per a que no es mogui. i al costat he posat les peces retallades dels ossos. El mateix nombre de peces, així doncs queda assegurat el control d'error.
Li he fet la proposta al David  tot pensat que no li motivaria gaire, però ha començat tot d'una a muntar-ho i ben content.












Mentre muntàvem anàvem dient el nom  de l'os , o bé de la part sencera: costelles, calavera, húmer, fèmur ....






















Ho ha fet seguint en seu propi ordre: primer ha començat des de dalt, des del cap, però desprès ja ha saltat directament als peus , sense confondre'ls amb els de la mà , cosa que m'ha sorprès .
No li hem dit en cap moment on anava cap ós. Ell mateix anava observant i posant , si s'equivocava , s' auto corregia .



















I ha continuat fins a completar-lo tot !! poquet  a poquet sense pressa. Jo anava enganxat les peces que ell posava amb cel·lo, per a que no es moguessin . La plastificadora va molt i molt bé, però és clar, les peces rellisquen i a vegades costa de manipular-les .

















La meva mà , la mà de l'esquelet .




















Els que més han costat d'ubicar han estat els " dobles" és a dir: radi i cúbit / tíbia i peroné. Amb aquestes doncs, li hem ajudat a observar bé com eren i on podien anar . Com que les ha posat de les darreres era més fàcil .




















Ja l'hem acabat !!!! estem la mar de satisfets !!
Se'ns ha ocorregut que el papa es podia  posar al costat i veure la diferència de tamany. Oi que no es nota gaire ? ; -)






Un altra idea !!! posem els ossos a sobre del papa, reconeixent on són cadascun . Ha anat molt i molt bé!!, els ha reconegut tots ( sense dir el nom  és clar , això ja tocarà d' aquí uns anyets,jeje ).

















I el papa que té molta paciència es deixa fer ......


És clar que aquesta mida li queda una mica petita , haurem de fer un del seu tamany ( potser  ampliant a DIN3? 1, 2 3 vegades ??? ) 




I per acabar, una abraçada perquè tots ho hem fet molt bé. Un treball en equip vaja, jeje.




A mi em va molt bé seguir els centres d'interès del David per vàries raons . Primer de tot: crec fermament que quan en els infants manifesten un centre d'interès, el que sigui, és per què estan preparats per a aprendre, ja que la motivació, la curiositat , l'observació que fan per ells mateixos abans de qualsevol explicació és la millor base per un aprenentatge significatiu i per tant, de qualitat .

El David , tot i que li agraden força coses, no és un nen de dir-li " fes això" i que ho faci ( surt a sa mare ) . He fet moltes propostes que ni se les ha mirat, tot i que m'han costat hores i hores de preparació . Però aquesta és la realitat. per tant, si aprofito el que a ell l'interessa , tinc més probabilitats d'encertar ( almenys que la feina feta serveixi d'alguna cosa jejej) .

També crec que fer-ho així , i des del joc, motiva els infants i els adults a aprofundir sobre el que significa aprendre , dóna confiança en el procediment , en els recursos, en les persones , fomenta la creativitat, l'esforç, el pensament divergent, la imaginació .... Si els educadors seguim el centres d'interès dels infants per a descobrir tot el que ens ofereix el món , afavorim que ells es continuïn preguntant coses, observant el que els envolta , incrementant les seves ganes d'aprendre cada cop més , la seva motivació, la seva auto confiança ( i per tant la seva autoestima) . Per a mi del que realment es tracta no és de retenir conceptes , si no de gaudir aprenent -los. .


Esperem que us hagi agradat la proposta d' avui !!! Nosaltres ens ho hem passat molt bé.


I ja ho sabeu: TO BE CONTINUED!!







28 comentaris:

  1. This is a great idea!! Good job papa laying still!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yes, jeje, he's so lovely ....!
      Thanks so much Chelle.

      Elimina
  2. Que divertit! Això del trencaclosques tamany natural és una gran idea. I genial la foto d'en David emprovant-se la mà de l'esquelet damunt la seva. També està molt bé comparar el tamany dels ossos amb els del seu pare.
    La reflexió sobre aprofitar el joc i l'aprenentage dels nens basat ens els seus centres d'interès m'ha agradat molt. Intuïtivament suposo que nosaltres també ho posem en pràctica. Hi reflexionaré més seriosament. Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies !!! me'n alegro que t'hagi agradat.
      A mi personalment seguir els seus centres d'interès em dóna molt de joc. M'he frustrat en diferents ocasions en que ell no ha volgut fer res del que li proposava , així que, quan en surt un, a buscar per la xarxa, jeje! hi ha coses la mar d'interessants .
      També hi ha força articles que en parlen del tema.
      Una abraçada

      Elimina
  3. Chulísim!! quina pasada d'activitat!! Compartisc el teu punt de vista, hi ha que aprofitar els areas de interés dels nens per a jugar de forma educativa! Enhorabona pel teu blog!! Un beset

    ResponElimina
  4. Oh, how fun! I love the photos of the skeleton overlayed on top of Dad! lol Glad you linked into the Kid Lit Blog Hop. It's nice to meet you! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Thanks so much Renee to give us the opportunity for sharing!!
      Kisses !

      Elimina
  5. Ostres, m'encanta veure que el teu bloc surt de les nostres fronteres, enhorabona!
    Una entrada genial, què divertit utilitzar les peces de l'esquelet sobre el propi cos.
    Com que estaré uns dies d'hospital i no sé si podré passar a deixar-te cap comentari, aprofito ara per desitjar-te unes BONES VACANCES!!!
    Besets estiuencs
    Carme

    ResponElimina
    Respostes
    1. Síiiiiiiiii, hauré de millorar el meu anglès jejej. Totes aquestes mares que participen tenen blocs fantàstics !!
      Espero que això de l'hospital sigui per a bé, si necessites quelcom, desfogar-te, xerrar, distreure't , el que sigui, ja saps on em tens!!
      Una abraçada !!!

      Elimina
  6. Quina feina de preparar totes les peces, pero m'encanta la idea?
    Hs pensar de patentar el joc? Jo te'l comprava segur... Aquí deixo la idea..

    ResponElimina
    Respostes
    1. jejeej, doncs mira, ja tens feina, que he deixat els links per a fer-lo a l'entrada .
      Patentar-lo ? no se, hauria de fer un esquelet dibuixat per mi, que no se com s'ho prendria el qui hagi dibuixat aquest , jejej.
      Una abraçada

      Elimina
  7. Muchas gracias! Que interesante!! ;)

    ResponElimina
  8. Es genial el esqueleto!!! Chulísimo y súper divertido para aprender!!! Apuntado.

    Besotes!

    ResponElimina
  9. Thanks for sharing this with the Kid Lit Blog Hop!

    ResponElimina
  10. This is amazing! Thank you for sharing at the After School Linky Party. I'll be featuring this activity. Stop by to check it out tomorrow (deceptivelyeducational.blogspot.com) and share other ideas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Thanks so much!
      I'll be looking forward to check it out !!

      Elimina
  11. Great learning fun! Thanks so much for sharing with us at Eco-Kids Tuesday! I hope you join us again today! http://likemamalikedaughter.blogspot.com/2013/06/eco-kids-tuesday_25.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Thanks so much Hannah! Sure I'll do it as soon as possible!

      Elimina
  12. Ole ole oleeee!! jaja
    M'ha encantat la proposta i por em fas, només pensant que hi ha una segona part!!

    Sobre la teva reflexió, no en puc estar més d'acord. Són els nens i els seus interessos qui marquen el ritme de les seves ganes d'aprendre. Només es tracta de nosaltres estar atents i oferir-lis el que "ens demanen".

    molts muxets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajaajaj, no cal que en tinguis de por !! és molt divertida, a veure si demà la penjo!

      Elimina
  13. Què guai! No hi ha una manera millor d'aprendre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. dono fe ! fa uns dies que ja sap localitzar l' húmer, el fèmur ...

      Elimina